شرکت واحد اتوبوسرانی درنظر دارد تا پیش از پایان امسال ۱۰۰دستگاه خودروی ون به سامانه خدمات رسانی جانبازان و معلولان اضافه کند.

به گفته پيمان سنندجي خدمات‌رساني به معلولان و جانبازان در 3‌شيفت كاري صبح و شب به‌صورت 24ساعته از طريق شماره تماس 6305و با دريافت سفارش سفر انجام مي‌شود. وي درباره آخرين عملكرد سامانه جانبازان و معلولان شركت واحد اتوبوسراني گفت: تعداد كل خودروي در اختيار 116دستگاه است كه شامل 61دستگاه ون و 17دستگاه اتوبوس مناسب‌سازي‌ شده براي حمل مسافر با ويلچر است. علاوه براين 9دستگاه اتوبوس عادي و 20دستگاه اتوبوس بخش خصوصي كه ويژه مدارس استثنايي است براي اين منظور آماده‌سازي‌ شده است.

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني درباره تعداد متقاضيان استفاده از اينگونه وسايل نقليه گفت: 2هزارو 176نفر داراي كد اشتراك براي استفاده از اين وسايل هستند كه شامل گروه‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد و فعال در امور معلولان، جانبازان، و سالمندان مي‌شوند. اين افراد به‌صورت گروهي متقاضي استفاده از اتوبوس به‌منظور فعاليت‌هاي اجتماعي و تفريحي با اتوبوس هستند. سنندجي درباره گروه‌هايي كه خدمات گيرنده از سامانه جانبازان و معلولان هستند به حوزه گردشگري و ايثارگران شهرداري، ستاد اقامه نماز، فدراسيون معلولان و جانبازان و آموزش و پرورش استثنايي تهران اشاره كرد و درباره هزينه استفاده از اينگونه وسايل نقليه نيز گفت: ارائه خدمات با اتوبوس‌هاي عادي ومناسب‌سازي‌ شده برابر مصوبه شوراي شهر براي معلولين به‌صورت رايگان و ارائه خدمات با خودروي ون برابر مصوبه شوراي شهر با نرخ 500تومان درهر نيمراه صورت مي‌گيرد.

بنابراين گزارش شركت واحد اتوبوسراني به مناسبت روز جهاني معلولان نيز كار آماده‌سازي‌ ناوگان ويژه حمل ونقل معلولان را از نظر فني و وضعيت ظاهري به پايان رسانده است و شرايط به‌منظور پوشش مراسم برنامه‌ريزي شده دراين روز وهفته جاري (از تاريخ 8تا 12آذرماه)مهيا شده است.

مديرعامل شركت واحد همچنين از گسترش پايانه ويژه معلولان در سال‌جاري خبر داد وگفت: پايانه ويژه معلولان از اسفندماه سال91راه‌اندازي شده و هم‌اكنون هزار و 950مشترك از خدمات پايانه معلولان بهره‌مند مي‌شوند.مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران با تأكيد بر اينكه گسترش پايانه ويژه معلولان از اهداف اين سازمان است و خدمات‌رساني به معلولان در دستور كار شركت اتوبوسراني قرار دارد، گفت: افزايش ظرفيت جابه‌جايي و خدمات رساني از ديگر برنامه‌هاي سال‌جاري شركت واحد اتوبوسراني است.

به گفته سنندجي، اكنون 6محل در شهر تهران براي استقرار ون‌هاي ويژه معلولان تعبيه شده تا به تمامي نقاط شهر تهران خدمات رساني ويژه در كوتاه‌ترين زمان را داشته باشيم. سنندجي با تأكيد بر اينكه متأسفانه اتوبوس‌هاي ساخت داخل براي افراد معلول در سال‌هاي گذشته به‌علت وجود پله‌هاي بلند و ارتفاع مناسب نبود، گفت: شهرداري تهران در سال گذشته ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس كف كوتاه خريداري كرده كه در سطح شهر براي ارائه خدمات فعاليت مي‌كنند.

کد خبر 279838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha